La intel·ligència interpersonal

La intel.ligència intrapersonal també va molt bé per saber relacionar-se i gestionar els conflictes d'una manera positiva

Seguint amb la teoria de les intel·ligències múltiples, del psicòleg Howard Gardner, la setmana passada vam parlar de la intel·ligència intrapersonal, la que afavoreix la millor comprensió de nosaltres mateixos. Avui parlarem de la intel·ligència interpersonal, la que ens porta a entendre millor els altres. De la combinació d’ambdues sortirà el que s’anomena intel·ligència emocional, que va popularitzar Daniel Golemann.

La intel·ligència interpersonal és la capacitat per posar-se en la situació de l'altre, comprendre els seus sentiments i la seva manera de pensar, tenint en compte els diferents estats d'ànim, temperaments, motivacions i habilitats. És la que tenen o haurien de tenir els polítics, pedagogs, tècnics de treball social, comunicadors, diplomàtics i en general tota persona que hagi de relacionar-se amb grups grans de persones i entendre-les.

Són persones que assumeixen responsabilitats i mostren capacitat per ajudar els altres. Podríem dir que són persones sociables per naturalesa, porten bé les relacions humanes i tenen bon sentit de l'humor. Una bona manera de fer créixer la intel·ligència interpersonal és participant en entitats, agrupacions i tasques que exigeixen treballar en equip. 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem