Les Mascaretes i el desenvolupament del llenguatge en nens

Els infants des de molt petits es fixen molt en els moviments articulatoris, per aprendre la llengua materna

Que la mascareta ha dificultat la comunicació entre les persones és un fet. És més complicat entendre què ens diu l'interlocutor, fins i tot el canal comunicatiu es veu tallat si el receptor té problemes d'audició.

En els infants en etapa de desenvolupament del llenguatge i que no tenen cap alteració o trastorn del llenguatge, es comencen a notar dificultats relacionades amb la parla pel fet que els adults porten mascareta. Tanmateix, els nens i nenes amb alteracions de l'aprenentatge i dificultats del llenguatge són els que pateixen més aquestes conseqüències, ja que la seva dificultat rau en l'adquisició i, per tant, l'ús de mascaretes ho empitjora significativament.

En el cas dels infants amb deficiència auditiva, encara que facin servir el llenguatge de signes per comunicar-se, també fan servir molt la lectura dels llavis, en conseqüència, la mascareta torna a representar un hàndicap important en la comunicació. Els nens i nenes amb dislèxia, presenten problemes per automatitzar la relació entre un grafema (lletra) i un fonema (so). Per tant, s'observa un pitjor rendiment en aquests nens a causa de la falta de l'input visual en l'acte comunicatiu.

A continuació presentem consells que poden ajudar a minimitzar l'impacte de la mascareta, necessària per controlar la COVID, però que resulta un element distorsionador per poder-nos comunicar adequadament.

CONSELLS QUE ES PODEN FER PER REDUIR L'IMPACTE DE LA MASCARETA EN EL LLENGUATGE

• Gesticular molt més

• Fomentar situacions d'atenció conjunta

• Afegir més gestos al que diem, per augmentar la comprensió

• Donar suport a qui ensenyem amb estímuls visuals.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem