Les mascaretes i el desenvolupament del llenguatge en nens

La convivència de la mascareta a causa de la pandèmia de la COVID ha fet notòria la dificultat d'entendre més el què ens diuen els altres quan parlem. Moltes vegades, demanem que es repeteixi el que s'ha dit, o parlar més fort o més lentament.

En nens i nenes que es troben en l'etapa de desenvolupament del llenguatge i que no tenen cap alteració o trastorn del llenguatge, estem començant a percebre (tant en entorns escolars com familiars) dificultats pel fet de portar els adults, mascareta. Els nens des de molt petits es fixen molt en els moviments articulatoris, per aprendre la llengua materna. Per aquest motiu, la mascareta dificulta que els nens tinguin tots els elements necessaris per desenvolupar el llenguatge adequadament.

Us mostrem a continuació uns consells que poden ajudar a minimitzar l'impacte de la mascareta, necessària per controlar la COVID, però que resulta un element distorsionador per poder-nos comunicar adequadament.

Consells que es poden fer per reduir l’impacte de la mascareta en el llenguatge

• Gesticular molt més
• Fomentar situacions d'atenció conjunta
• Afegir més gestos al que diem, per augmentar la comprensió
• Donar suport a allò que ensenyem amb estímuls visuals
 

Per a més informació el dilluns 25 d'abril a les 18:30 h us convidem al Petit AVAN (C/Estrella 105, Sabadell) a la xerrada "Dos anys sense mascareta. Conseqüències emocionals i en la comunicació en infants per l'ús de la mascareta durant la pandèmia". L'entrada és gratuïta.
Com sabeu, a l'Avan vetllem per millorar la qualitat de vida de persones amb malalties neurològiques i amb trastorns del neurodesenvolupament.

Podeu trobar-nos a la Casa de la Cultura 935891382 | www.avan.cat | santcugat@avan.cat.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem