La portaveu de Junts per Sant Cugat, Carmela Fortuny, amb els regidors Josep Maria Vallès, Joan Puigdomènech, Carles Brugarolas i Albert Salarich, d'esquerra a dreta. FOTO: TOT

Política

Fortuny (JxStC): 'El ple extraordinari va semblar més un míting que un debat'

La formació política considera que no van poder valorar l'estat sobre la ciutat i demanen trobar 'espais de debat'

Junts per Sant Cugat s'ha mostrat crític en l'execució del ple extraordinari sobre l'estat de la ciutat, celebrat el dilluns 27 de setembre, en considerar que va ser "un míting polític" i no un debat en el qual valorar l'estat de la ciutat. Així ho ha explicat Carmela Fortuny, portaveu de la formació política, la qual ha demanat "adaptar la normativa a la situació política del municipi".

Més info: Els socis del govern tripartit, satisfets amb el pacte i critics amb Junts

Amb això, l'exalcaldessa de Sant Cugat i actual número 1 de Junts per Sant Cugat, ha assenyalat la necessitat de trobar un espai de debat per analitzar el moment important que viu el municipi: "Hauríem de trobar espais per poder parlar, ja que ahir no era un dia de fer propostes, sinó valoracions. Per contra, ens vam trobar amb un míting d'intencions del tripartit".

Tal com ha explicat la portaveu de la formació política, en la darrera junta de portaveus, l'oposició va donar alternatives per dur a terme el debat polític sobre l'estat de la ciutat: Ciutadans Sant Cugat va demanar poder fer els parlaments per blocs de temes, mentre que Junts per Sant Cugat va sol·licitar poder compartir el posicionament entre diferents regidors del grup. No obstant això, ambdues propostes van ser denegades.

D'altra banda, Carmela Fortuny ha titllat l'estat de Sant Cugat com "a fosc": "L'actual govern està submergint Sant Cugat en la foscor i deixarà cicatrius molt profundes. Era el govern del canvi, tenien una oportunitat, però han generat decepció. És per això, que en anys que els queden de mandat, nosaltres farem una oposició responsable i un seguiment acurat d'allò que és imprescindible per Sant Cugat".

Amb tot, Fortuny ha allargat la mà a l'equip de govern: "Nosaltres volem fugir de la picabaralla i si el govern vol parlar de temes que preocupant a la ciutat estem disposats, exigint allò que sigui necessari. No pot ser que en el ple extraordinari s'anunciés un pla d'habitatge que no s'havia compartit amb ningú".

L'estat sobre la ciutat

Junts per Sant Cugat va centrar el seu posicionament del ple extraordinari en quatre grans àmbits: mobilitat, neteja i manteniment, habitatge i gestió política. "La mobilitat ha empitjorat, s'ha aturat la construcció d'habitatge públic i s'ha substituït pel nyap urbanístic de Ragull Centre. A més, la ciutat no està neta i hi ha un estancament en la presa de decisions i execució de la gestió política" ha sentenciat Fortuny.

Més info: La mobilitat i el manteniment urbà centren les crítiques de l'oposició cap al govern

És per això que Carles Brugarolas, regidor de Junts per Sant Cugat, ha volgut ampliar diferents qüestions que preocupen a la formació santcugatenca: "D'ençà de l'entrada d'aquest govern, s'ha doblat el deute i les llicències pendents. A més, tenim una preocupació extrema pel comerç urbà, que és determinant que la qualitat del municipi".

Més info: L'alcaldessa carrega contra l'anterior govern en el ple d'estat de la ciutat

En una alta línia, Brugarolas ha parlat d'una metropolitanització de Sant Cugat i una pèrdua de posicionament, a més d'una fiscalitat congelada. "La gestió pressupostària és lamentable i això està generant ferides a la ciutat".

Finalment, el regidor de Junts per Sant Cugat ha criticat la falta d'eixos comuns dins de l'equip de govern: "Cada portaveu defensa els seus interessos i hi ha un equip de govern sense una mirada comuna. Hi ha 3 governs amb eixos troncals que van per lliure".

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.