Sergi Vulart: “És recomanable fer una becaina de vint minuts en vols llargs”

Testimonis de santcugatencs que treballen de nit

En Sergi Vulart coneix bé la feina. Actualment és pilot a la companyia escandinava Norwegian Airlines, però abans havia treballat a altres empreses de vols charter com la italiana Neos, la turca Sky Airlines i la companyia de vols regulars Air Baltic. Al llarg dels anys ha tingut tota mena d’horaris i ha treballat a diversos països i és per això que actualment, tenint la base a l’aeroport del Prat, se sent millor que mai. “En companyies regulars no és tan habitual volar a la nit, però sí que ho és en companyies charter”. En vols que surten, per exemple, a la una de la matinada és necessari haver descansat. Les migdiades es fan imprescindible i no només les que pots fer al sofà de casa. “És molt recomanable fer una becaina de no més de mitja hora a la mateixa cabina de l’avió en vols llargs. Encara que sembli mentida, aquests minuts de desconnexió en trànsit ens ajuden després a estar molt més frescs en els moments més delicats dels vols que són l’enlairament i l’aterratge”.   

Descansos i normatives

Els pilots han de descansar un mínim de 12 hores després de cada vol o, fins i tot, més si la jornada de feina ha estat més llarga. “A vegades volen d’una ciutat a una altra i aquest temps també compta com a feina a efectes del descans posterior”.Amb tot, en Sergi Vulart no és gaire defensor de treballar de nit. “El pitjor és que et canvien els horaris i no et pots acostumar a llevar-te sempre a una mateixa hora encara que sigui molt d’hora”. Per sort, actualment ha d’estar al Prat a les set del matí però sap que l’estiu hi ha més activitat i segurament haurà de presentar-s’hi més d’hora. No és l’horari ideal per a ell, però té la base a Barcelona. A casa. 

Aquesta entrevista forma part del reportatge Santcugatencs que treballen de nit. 

Més informació
 
Comentaris

Destaquem