Acusen Foment de “malbaratament” en la millora de l'estació de Renfe de Sant Cugat

Entitats del Vallès recorden que està programada la supressió d'aquesta estació de Coll Favà

Diverses entitats del Vallès han denunciat la imminent despesa de 813.444 euros i 794.698 euros per fer millores les estacions de Renfe de Sant Cugat i Rubí, "tot i la previsió oficial d'anul·lar-les per fer-ne unes de noves". Per això, reclamen al Ministeri de Foment l'aturada immediata de les obres i que acabi les actuacions per garantir la connectivitat entre les estacions de Renfe i de FGC. Es tracta de Promoció del Transport Públic (PTP), Federació ECOM, ADENC i Via Vallès.

Aquestes entitats recorden que el Pla Director d'infraestructures de l'Autoritat del Transport Metropolità recull la supressió de les actuals estacions de Renfe de Rubí i Sant Cugat per fer-ne de noves més a prop de les estacions de FGC d'Hospital General i Volpellleres. "Es tracta d'una obra de baix cost, a realitzar en superfície, i a executar de forma annexa a les estacions d'FGC d'Hospital General i de Volpelleres, construïdes expressament per enllaçar amb Renfe", destaquen.

"La manca d'aquests intercanviadors redueix dràsticament la demanda potencial de la línia R8 de Rodalies i lamina l'eficiència d'una xarxa de transports radial que no pot treballar en xarxa a les comarques del Vallès", afegeixen. I és que destaquen que el recorregut per anar de Volpelleres a l'estació de Renfe és de gairebé un quilòmetre i amb un camí poc confortable.

Obres incomprensibles

Mapa elaborat per les entitats on es posa de manifest el recorregut que s'ha de fer entre les estacions de Renfe i de FGC de Sant Cugat FOTO: Cedida

Precisament per aquest projecte de supressió de les estacions, les entitats vallesanes no entenen la inversió de gairebé dos milions d'euros en millores a aquests espais. "Resulta incomprensible que es vulgui executar obres (construir ascensors, recréixer andanes, instal·lar megafonia...) a estacions que han de desaparèixer mentre un important percentatge de la xarxa de Rodalies està encara sense cap tipus de solució d'accessibilitat", denuncien.

Per tot, exigeixen al Ministeri de Foment i a Renfe l'aturada immediata d'aquestes obres per destinar les inversions a estacions que no estiguin pendents de ser abandonades i requereixin mesures per garantir l'accessibilitat universal i el dret a la mobilitat a totes les persones, "a fi d'acomplir la legislació i normativa vigent d'àmbit català, espanyol i europeu". "Recordem que el termini màxim per assolir aquest grau d'accessibilitat al transport públic és desembre del 2017", destaquen.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem