El Ministeri de Foment ha publicat al Butlletí Oficial de l'Estat la licitació de l'estudi informatiu del tram entre Terrassa i Granollers del Quart Cinturó (B-40 o Ronda Vallès), una de les apostes que ha de donar resposta als problemes de mobilitat al Vallès i a la manca d'inversió en infraestructures patida. Tot i això, des del departament de Territori i Sostenibilitat s'ha reclamat que sigui Catalunya qui decideixi les mesures necessàries per a resoldre la mobilitat entre les dues comarques vallesanes i que qualsevol possible traçat de la B-40 tingui en compte prèviament l'estudi que ha d'elaborar el govern català i els ajuntaments.
En aquesta situació, la Generalitat ha reiterat la necessitat que sigui el govern català i els ens territorials el que defineixin quina estratègia de mobilitat és la més adequada per donar resposta a la mobilitat a la zona abans de definir cap traçat per a la Ronda del Vallès. I és que el traçat que recorrerà el Quart Cinturó és una de les qüestions polèmiques dels últims anys a la comarca i no ha posat d'acord als diferents agents implicats. La idea d'aquesta via va néixer per enllaçar el nord i el sud del país sense passar per Barcelona.
Així mateix, el departament de Territori ha refermat la "urgència" que les obres del tram de la B-40 entre Abrera i Terrassa, que estan previstes que finalitzin el 2019, s'avancin al 2017. Territori ha recordat que un estudi elaborat per l'Institut Cerdà quantifica que aquesta infraestructura suposaria un impacte econòmic de 252 milions d'euros per l'entorn. A més, s'aconseguiria un estalvi intern per a les empreses de sis milions d'euros anuals i l'estalvi en l'àmbit de la mobilitat de 24 milions anuals.
En un reportatge publicat al TOT sobre infraestructures al Vallès, el tinent d'alcalde d'Economia, Carles Brugarolas, va denunciar que la no realització d'aquesta via era "el cas més flagrant de tots" i va apuntar que la falta de consens entre els ajuntaments del territori també va impedir tirar-ho endavant. En el cas de Sant Cugat, Brugarolas explicava llavors que "no pot ser" que es tardi tant per anar a Sabadell, que és a tocar". Amb la B-40 es resoldria aquesta qüestió.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok