La circulació a la rotonda de l'hipòdrom finalment no es modificarà

Les obres del carril bici i de vianants que creuarà la rotonda avancen a bon ritme

La circulació a la rotonda de l'hipòdrom finalment es mantindrà tal i com està ara i no es modificarà per convertir les tres rotondes d'aquesta entrada de Sant Cugat en una de sola, tal com s'havia plantejat mesos enrere. Així ho ha explicat el regidor de Mobilitat, José Gallardo, al TOT. De fet, s'havia fet alguna prova pilot en cap de setmana de la nova circulació i que va provocar retencions importants. Per aquest motiu, l'Ajuntament ja obrir la porta en aquell moment a estudiar una alternativa.

Més info: L'Ajuntament no tanca la porta a buscar una altra solució de mobilitat a l'hipòdrom

D'altra banda, les obres per construir el carril bici i de vianants que creuarà la part central de la rotonda avancen a bon ritme i estaran enllestides entre finals de setembre i principis d'octubre. El projecte, tal com recorda Gallardo, és millorar la seguretat dels vianants que actualment no tenen cap pas de vianants per creuar la rotonda i avançar en una mobilitat sostenible amb prioritat per persones i ciclistes.

 

Més info: Les obres del carril bici que connectarà Sant Cugat amb Rubí començaran aviat

Les obres deixaran un carril de bici i vianants central a la rotonda de l'hipòdrom. Per creuar el carrer, s'han instal·lat dos semàfors a cada banda que funcionaran a demanda i un pas de vianants elevat per fer reduir la velocitat als vehicles. A més, s'ha ampliat la vorera entre l'hipòdrom i la plaça del Xic.

D'aquesta manera es millorarà la seguretat en una zona en què els vianants no disposen de cap pas de vianants i han de creuar els carrers, entre ells l'entrada i la sortida de l'autopista, de pressa i sense que els cotxes s'aturin.

 
hipodrom sant cugat carril bici

El carril per ciclistes i vianants creua la rotonda FOTO: Bernat Millet

Pel que fa a les obres, ara queda pendent pavimentar el carril de bici central i asfaltar dues illes. El projecte, a llarg termini, preveu enllaçar el carril bici fins a la zona del centre comercial i, per l'altra banda, fins al carril existent a Rius i Taulet.

hipodrom sant cugat voreres

Ampliació de voreres entre l'hipòdrom i la plaça del Xic FOTO: Bernat Millet

Més informació
 
Comentaris (8)
Juan Fa 3 dies
Que facin una prova d'eliminar els carrils. Així es com eren les rotondes originalment on els trànsit s'autoregulava. Amb els carrils tothom circula per l'exterior i impideix l'acces a la rotonda, creant embussos.
Juan Fa 4 dies
Les rotondes inicialment no tenien carrils i el trànsit s'autoregulava per entrar i sortir de les mateixes. Amb els carrils tothom circula per l'exterior i aixì impideix que els vehícles s'hi incorporin formant llargues cues. Absurd.
Juan Fa 4 dies
Les rotondes inicialment no tenien carrils i el trànsit s'autoregulava per entrar i sortir de les mateixes. Amb els carrils tothom circula per l'exterior i aixì impideix que els vehícles s'hi incorporin formant llargues cues. Absurd.
Carlos Fa 9 dies
Es un veritable bunyol el que han fet. Fantastic anar en bicicleta pero donem solució als vehicles també . Es un caos absolut abans de que s’ hagi enllestit . Amb el començament del curs escolar acabarem d’ apreciar la magnitud del desastre que han fet malbaratant recursos. Un altre exemple es el fantastic carril bici que no es fa servir al costat del CAR . Seria desitjable que algú dels nostres polítics es planteges seriosament millors solucions a la mobilitat. Som una ciutat de 90
Nerea Fa 9 dies
No puedo entender como la gente no apoya a la bici y peatón. A favor de la salud, aire limpio etc. Menos mal que lo han hecho y aún se tendría que dificultar más la circulación de coches para animar a la gente a optar por alternativas (patinete eléctrico etc.)
Aloisio Fa 10 dies
El carril bici de l'Avinguda Can Graells ja el podrien treure. Les mamàs i els papàs dels alumnes del Liceu Politècnic fan servir el carril bici d'aparcament. Als que feiem servir aquest carrer des de Volpelleres al centre ara hem d'anar a petar a la rotonda de la Repsol agreujant encara més l'estat del transit.
Jordi Fa 10 dies
Es veia a venir des del principi que el projecte inicial no tenia ni cap ni peus. I potser no hauri calgut ni fer tot això, amb uns simples passos de vianants ben senyalitzats(també de nit) a les connexions de la rotonda amb les entrades a l’autopista. El que clama al cel és que la mesura més efectiva per alleugerir part del trànsit de l’hipòdrom, segiueixi sense fer-se: completar les entrades i sortides de l’autopista a Mira-sol. Rampes ja fetes des de que es va fer l’autopista i
Maria Fa 10 dies
Tens tota la raó . A Sabadell van fer un pas semblant per a les bicis i el resultat van ser molts accidents i ho estan treien. Aquestes obres son una despesa innecessària.
Carles Fa 10 dies
Em sembla genial.... llàstima que l’interès per fer el mateix a la rotonda que creua la autopista entre la Meroli a Volpelleres i Sant Joan sigui nul