contingut promocionat

u

Sant Cugat i l'AMB arriben a un acord pel nou Tribut Metropolità

L'Ajuntament (liderat per l'antic Govern de PDeCAT-Demòcrates) havia presentat un contenciós administratiu contra aquest tribut, que el nou Govern ha retirat i s'ha arribat a un acord amb l'AMB

Sant Cugat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona han arribat a un acord per concretar el nou Tribut Metropolità que pagaran els santcugatencs després que, des de l'1 de gener del 2019, el municipi hagi passat a formar part de la zona 1 de l'AMB, la qual cosa rebaixa els preus dels trajectes des de i fins a Barcelona. L'anterior Govern de Sant Cugat (PDeCAT - Demòcrates) havia presentat un contenciós administratiu contra aquest tribut, que preveu la llei, i estableix un mètode de càlcul que anomena recàrrec de l'IBI tot i no tenir res a veure amb l'IBI ni ser un impost dels Ajuntaments. Un recàrrec que començarà a aplicar-se a partir de la setmana vinent.

Més info: Sant Cugat inicia un contenciós amb l'AMB per a l'aplicació del tribut metropolità

El Govern actual (ERC-MES, PSC i CUP) ha retirat aquest contenciós i ha arribat a un acord amb l'AMB. Així ho ha confirmat el vicepresident executiu de l'AMB, Antoni Belmón, que ha explicat que el recàrrec en l'IBI a Sant Cugat serà superior a la mitjana d'increment sobre l'IBI en el total dels 17 municipis que s'incorporen a l'AMB (22 euros): "L'acord que hem fet amb l'Ajuntament és que ells han prepagat les dades perquè nosaltres fem el càlcul del tribut que s'ha d'aplicar", ha explicat. "És evident que Sant Cugat té el nivell econòmic que té, per tant segurament supera la mitjana", ha afegit Belmón. I és que depenent de la situació cadastral de cada municipi, el recàrrec serà més o menys gran.

 
El vicepresident de l'AMB, Antonio Belmón, atenent als mitjans de comunicació. FOTO: Ferran Mitjà

El vicepresident de l'AMB, Antonio Belmón, atenent als mitjans de comunicació. FOTO: Ferran Mitjà

Les xifres

El vicepresident executiu de l'AMB ha explicat que la incorporació a la zona 1 de Sant Cugat i els altres 17 municipis de l'àrea metropolitana va començar a tractar-se en l'anterior mandat: "l'origen va ser la política social, i quan es va posar en marxa, no hi havia suficients ingressos i es va haver de pensar en aquest recàrrec", ha explicat Antoni Belmón.

En aquest sentit, el vicepresident executiu ha explicat que "aquest tribut representa un 16% dels nostres ingressos i l'aportació que fan amb aquest increment del recàrrec els municipis és del 10%". Traduït en xifres totals, tal com ha assenyalat Antoni Belmón, el recapte és de 130 milions d'euros, 13 dels quals sortiran dels 18 nous municipis de la zona 1: "Es tracta d'homogeneïtzar tot el comportament fiscal del conjunt de municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona", ha dit Antonio Belmón.

Així, ha explicat que "en el tema de la mobilitat s'haurà de fer un reforç pressupostari per garantir una major mobilitat pública en totes aquestes zones". Els propietaris d'habitatges, doncs, seran els que rebran aquest recàrrec, però el vicepresident ha volgut destacar que "qui contribueix més és l'activitat econòmica".

Aquestes xifres serviran per compensar la baixada dels preus dels bitllets de transport públic per connectar aquests 18 municipis amb Barcelona.

Qui pagarà el tribut

El tribut l'han de pagar tots aquells contribuents dels 36 municipis metropolitans que siguin titulars d'un dels següents drets sobre un bé immoble en l'ordre que s'estableix:

  • D'una concessió administrativa sobre els propis immobles o els serveis públics a què estiguin afectes.
  • D'un dret real de superfície.
  • D'un dret real d'usdefruit.
  • Del dret de la propietat.
  • Habitatges amb valor cadastral superior als 45.389 euros.

 

 
Comentaris (2)
Ruben Fa 4 dies
El que hauríem de fer es que ningú pagués aquest nou tribut. Ja està bé de que ens prenguin el pèl descaradament! Associar les tarifes del transport a un tribut basat en el valor cadastral???? No tenen vergonya....
Joan Lobo G. Fa 9 dies
Els pensionistas que no baixem o baixem molt poc a Barcelona, hem de pagar per una zona 0'55 € per viatje els de la clase A, i 1,02 € els de la B, pèro com casi no l'usem, ens costa la mitat que avans amb 2 zones i paguem i tenim un increment del IBI inmoral