Sant Cugat es conjura per millorar el transport públic

Els partits polítics coincideixen en la necessitat de fer un replantejament de la xarxa de busos urbans de Sant Cugat

El Ple Municipal de Sant Cugat s'ha conjurat per millorar el servei de transport públic urbà a la ciutat i obrir el debat per un replantejament de la xarxa d'autobusos. Un debat que s'haurà d'afrontar en un moment en què l'Àrea Metropolitana de Barcelona serà l'encarregada de fer la nova concessió del servei de bus urbà.

Un primer pas, acordat per tots els partits polítics i amb les abstencions dels regidors no adscrits Dimitri Defranc i Xavier Cortés, és buscar la forma de millorar el servei de la L1. Així ho ha acordat el Ple Municipal, aquest 21 de gener, a proposta de la CUP-PC. "És una de les més utilitzades, més antiga, més llarga i que pateix més retards", ha lamentat la portaveu cupaire Núria Gibert.

Així, el document aprovat demana estudiar una possible partició de la línia en dues o fer un recorregut més linial. L'objectiu és augmentar la freqüència de pas i facilitar transbordaments i intermodalitats, fet que, segons la moció aprovada, no s'està garantint amb la màxima eficiència.

Més info: La CUP-PC proposa modificacions en la Línia 1 d'autobusos

Canvi de model

"Hem de treballar tots per dissenyar les futures línies claus del transport urbà de Sant Cugat, que requeriran una modificació. La freqüència és un dels objectius que hem d'assolir", ha assenyalat la tinenta d'alcaldia de Mobilitat, Cristina Paraira. Sobre els canvis a la línia 1, ha advertit que és complicat fer retocs, ja que es poden afectar altres punts del transport urbà.

"Compartim la necessitat de millorar el servei i ampliar freqüències de la L1", ha explicat Èric Gómez, d'ERC-MES, que també ha demanat "repensar totes les línies de la ciutat, que s'han anat fent a pedaços amb el creixement de la ciutat".

Des d'ICV-EUiA, també s'han sumat a la idea de replantejar globalment la xarxa de busos i el regidor Ramon Gutiérrez ha apuntat que ara és el moment: "Aviat l'AMB farà el concurs i la nova concessió ha de preveure el nou model de línies". "Cal poder fer una xarxa amb menys línies i parades però més freqüència i transbordaments", ha resumit.

Aldo Ciprián, de Ciutadans, ha lamentat que "és l'enèssima moció amb la intenció de corregir les carències de mobilitat a la ciutat" i ha denunciat que la Taula de Mobilitat, l'òrgan participatiu que ha de dissenyar la mobilitat a Sant Cugat, "ha quedat demostrat que no ha funcionat". Un punt de vista compartit amb altres formacions polítiques.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem