La tornada de vacances ha comportat un nou augment del preu dels peatges. Els de titularitat estatal han pujat un 7,5% i a això se li ha de sumar un 3% més per l’augment de l’IVA. Aquest increment també afecta a totes les altres vies de pagament.
En total doncs, vies com l’AP-7 i l’AP-2 patiran una escalada de preus de més del 10% mentre que al peatge de Mollet i a la C-33, la pujada serà del 6% perquè són de titularitat compartida entre Estat i Generalitat.
Davant d’aquest fet el conseller de Territori, Lluís Recoder, ha intentat pressionar des dels mitjans de comunicació les concessionàries d’autopistes per assumir l’increment de preus i que aquest no repercuteixi en els ciutadans. En declaracions a Rac1 ha manifestat que “fa temps que demanem que es posin a l’altura dels temps i facin un esforç per poder aturar l’impacte dels increments sobre la butxaca dels ciutadans.”
Recoder també ha recordat que el govern de Catalunya farà tot el que pugui perquè acabi les concessionàries facin el gest. Cal recordar que el conseller de Sostenibilitat també ha defensat l'aplicació de peatges tous i més repartits entre el territori perquè no siguin sempre els mateixos els perjudicats.
En total doncs, vies com l’AP-7 i l’AP-2 patiran una escalada de preus de més del 10% mentre que al peatge de Mollet i a la C-33, la pujada serà del 6% perquè són de titularitat compartida entre Estat i Generalitat.
Davant d’aquest fet el conseller de Territori, Lluís Recoder, ha intentat pressionar des dels mitjans de comunicació les concessionàries d’autopistes per assumir l’increment de preus i que aquest no repercuteixi en els ciutadans. En declaracions a Rac1 ha manifestat que “fa temps que demanem que es posin a l’altura dels temps i facin un esforç per poder aturar l’impacte dels increments sobre la butxaca dels ciutadans.”
Recoder també ha recordat que el govern de Catalunya farà tot el que pugui perquè acabi les concessionàries facin el gest. Cal recordar que el conseller de Sostenibilitat també ha defensat l'aplicació de peatges tous i més repartits entre el territori perquè no siguin sempre els mateixos els perjudicats.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok