L’alcalde de Sant Cugat, Josep Maria Vallès (Junts), ha anunciat que ha donat instruccions a la Policia Local i als Mossos d’Esquadra perquè prioritzin la seguretat dels veïns del carrer Sant Domènec, després dels incidents registrats la matinada d’aquest dissabte 6 de setembre.
Tal com va avançar el TOT Sant Cugat, un home que viu en una casa ocupada al carrer va protagonitzar escenes de violència i tensió, amb insults, amenaces i fins i tot un ganivet a les mans. A més, va trencar vidres d’edificis i locals, entre ells la seu de la Penya Blaugrana Sant Cugat. La Policia Local es va desplaçar fins al lloc dels fets, però no va poder actuar, ja que l’individu es va tancar dins de l’habitatge ocupat. Un cop els agents van marxar, l’home va tornar a sortir al carrer i van ser els veïns els que van advertir als vianants des de les seves terrasses perquè evitessin passar per la zona.
Davant d’aquesta situació, Vallès ha remarcat que “aquest matí he donat instruccions a la Policia Local Sant Cugat i als Mossos d'Esquadra perquè prioritzin al màxim i garanteixin la seguretat dels veïns del carrer Sant Domènec, i que recullin tota la documentació necessària per aportar al jutge amb l'objectiu que aquest ordeni el desallotjament dels okupes, tal com vam fer el setembre del 2023 amb els okupes del carrer de la Plana de l'Hospital”.
A més, l’alcalde ha fet una crida als veïns perquè denunciïn qualsevol incidència o dany davant els cossos policials, ja que aquestes proves poden ser decisives perquè el jutge decreti el desallotjament de l’immoble. “Soc el primer que no vull a la nostra ciutat un individu que posa en perill la llibertat dels nostres veïns”, ha assegurat Vallès.
Així mateix, els incidents han provocat reaccions immediates del PP Sant Cugat i Vox Sant Cugat que també han demanat que s'executin accions per a desallotjar aquests okupes.
Diversos testimonis asseguren que els ocupes que ara viuen al carrer Sant Domènec són els mateixos que ja havien estat desallotjats el juny del 2022 d’un immoble del carrer de la Indústria, i també els que van ocupar l’antic caixer de Caixabank de l’avinguda de Cerdanyola de Sant Cugat el novembre del 2023.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok