L'Escola Nova21 comença a rodar a Sant Cugat

Aquest dijous, 27 d'abril, s'ha constituït la xarxa d'innovació local formada per 11 centres educatius de Sant Cugat

L'Escola Nova21 ha començat a fer els primers passos a Sant Cugat. Aquest dijous, 27 d'abril, s'ha constituït la xarxa local d'innovació, integrada pels 11 centres educatius de Sant Cugat que desplegaran aquesta metodologia d'ensenyament enfocada a situar a l'alumne en el centre de l'aprenentatge i adaptar l'ensenyament als reptes que planteja el segle XXI. 

Durant la sessió de constitució de la xarxa, que ha tingut lloc a l'escola Turó de Can Mates, s'han decidit els membres de cadascuna d'aquestes 11 escoles que formaran part de la xarxa. Un nou grup de treball que es reunirà trimestralment i en el qual, els 11 centres trobaran un espai de reflexió així com un espai per intercanviar experiències. A més, hi haurà un espai virtual que permetrà als centres fer consultes i estar connectats constantment. 

La creació de la xarxa local d'innovació ha estat possible gràcies a la dinamització de l'Ajuntament de Sant Cugat i amb la col·laboració de l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la Universitat Autònoma de Barcelona. De fet, seran dos experts de l'ICE els que lideraran la coordinació de la xarxa.

La regidora d'Educació, Esther Salat, s'ha mostrat "molt il·lusionada" amb el fet que el model Escola Nova21 comenci a rodar a Sant Cugat. "Fa un any que vam començar a parlar d'aquesta idea. Estic contenta que sigui una realitat".

Salat ha explicat que l'Ajuntament constituirà una comissió de seguiment de la xarxa per valorar les necessitats i els avenços que faci la xarxa. D'altra banda, la regidora ha recordat que l'objectiu, pel que fa a Sant Cugat, és que l'educació del municipi arribi a l'horitzó comú del marc d'escola avançada. És a dir, que totes aquelles escoles que, ara no formen part del projecte Escola Nova21 acabin nodrint-se de les experiències d'aquests 11 centres.

El programa, que s'allargarà tres anys, preveu sessions trimestrals en cadascuna de les escoles que formen part de la xarxa. Els centres que en formen part són: l'Avenç, la Floresta, el Collserola, l'Olivera, el Pi de'n Xandri, el Pins del Vallès, el Thau, el Turó de Can Mates, el Pureza de María i els instituts Arnau Cadell, i Joaquima Pla i Farreras.

Com ha de ser una escola avançada

Segons Escola Nova21 perquè una escola sigui considerada escola avançada ha de comptar amb aquests quatre eixos: 

 

  • Un propòsit educatiu orientat a proporcionar competències per a la vida.
  • Pràctiques d'aprenentatge fonamentades en el coneixement de com les persones aprenen.
  • Mecanismes d'avaluació per a l'orientació de l'aprenentatge amb capacitat de mesurar tot el ventall de competències implicades en una concepció holística de l'educació.
  • Una organització escolar autònoma i oberta, amb capacitat d'actualitzar la seva acció educativa.
Més informació
 
Comentaris

Destaquem