Movistar, Vodafone, Orange i Endesa centren les queixes dels santcugatencs

Els dubtes i reclamacions sobre telefonia i internet centren les atencions de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Sant Cugat va fer durant el 2016 més de 3.000 atencions a ciutadans, que han acabat en 2.529 consultes i 650 reclamacions. Un any més, les grans companyies de telecomunicacions i elèctriques han concentrat la major part de les queixes dels santcugatencs.

Concretament, el 34% de totes les atencions fetes a l'OMIC han estat relacionades amb Movistar, Vodafone, Orange i Endesa. En resum, 6 de cada 10 atencions han estat per qüestions de telecomunicacions com mòbil, fix, internet (3 de cada 10), subministrament d'aigua, gas o llum (2 de cada 10) i entitats bancàries (1 de cada 10).

El sector que està acumulant cada vegada més reclamacions i consultes és dels bancs. I és que des de les sentències sobre les clàusules abusives en les hipoteques com les clàusules sòl han fet augmentar molt les peticions dels ciutadans.

Les atencions relacionades amb el sector elèctric continuen augmentant i va ser el segon camp amb més atencions durant el 2016 (13% del total). A més, Endesa és qui acumula més expedients de reclamació amb un 13% del total. Tot i això, un any més són les telecomunicacions el que generen més atencions i reclamcacions, tot i baixar en percentatge.

Les grans responen ràpid

Del total de reclamacions tramitades des de l'OMIC, un 38% del total s'han resol positivament. Precisament, companyies com Movistar o Vodafone són les que més atenen les peticions dels consumidors a través de l'Ajuntament.

"Es diferent trucar des del teu mòbil particular, que venir a l'Ajuntament, que sabem on trucar", ha afirmat la tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Sant Cugat Joana Barbany. En el mateix sentit s'ha expressat la cap de l'OMIC, Mercè Alvarez: "Ha vingut gent que havia fet quatre trucades i enviatquatre burofax sense obtenir resposta, i amb una trucada des d'aquí ho solucionen".

L'augment de les atencions relacionades amb les hipoteques va fer que l'Ajuntament posés també un advocat els divendres a la tarda. "Augmentarem una hora perquè no donem a l'abast", ha afirmat Álvarez.

Més enllà de telecomunicacions, elèctriques i bancs, els altres dectors amb més atencions són comerç (10%), reparacions (8%), habitatge (7%) o alimentació (0,5%)
 

Què és l'OMIC?

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de l'Ajuntament de Sant Cugat per ajudar consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l'assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum.

Un servei directe i gratuït a través del qual tots els ciutadans poden sol·licitar informació sobre aquelles problemàtiques que com a consumidors els puguin afectar. Concretament, ofereix els serveis següents:

  • Atenció personalitzada de consultes
  • Recepció, gestió i resolució de les queixes i reclamacions
  • Mediació entre les parts
  • Campanyes d'informació i orientació
  • Edició de material informatiu
  • Documentació tècnica
  • Col·laboració amb la Junta Arbitral de Consum

L’atenció de l'OMIC pot ser presencial a l'ajuntament, per via telefònica o per correu electrònic.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem