El carril bici entre Rubí i Sant Cugat travessarà la rotonda de l'hipòdrom

Un carril per a bicis i vianants de 2,7 quilòmetres unirà el centre comercial amb l'estació de Sant Cugat, passant per la carretera de Rubí, Rius i Taulet i Lluís Companys

El carril per a vianants i bicis que unirà el centre comercial i l'estació de Sant Cugat tindrà 2.700 metres i travessarà pel mig la rotonda de l'hipòdrom. Es tracta d'un projecte impulsat per l'Ajuntament de Sant Cugat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona, previst des de 2016, i que haurà de servir per facilitar la mobilitat de persones i ciclistes en un entorn que actualment té moltes mancances per aquest col·lectiu. Així, la connexió entre Rubí i Sant Cugat millorarà de forma important, com ja es va fer uns anys amb Cerdanyola del Vallès. El pressupost previst és de 320.000 euros i el procés de licitació per adjudicar la seva construcció ja està obert.

 

Un dels punts que generen més dificultats per vianants i ciclistes és la rotonda de l'hipòdrom, que no compta amb cap pas de vianants, semàfor ni pas segur per les persones que no van en cotxe. És un punt d'entrada i sortida dels Túnels de Vallvidrera, amb molt trànsit i on els vehicles van a velocitat alta. Això obliga els vianants a esperar durant estona per creuar i, quan ho poden fer, han de córrer. El projecte dissenyat preveu per aquest tram un itinerari per bicis i persones que travessi pel mig la rotonda. El carril vindrà per la part dreta de la carretera de Rubí (en direcció a Sant Cugat), creuarà la rotonda i la passarà per la zona enjardinada del mig, on es construirà el carril.

 

El recorregut del nou itininerari per vianants i ciclistes començarà a la rotonda del centre comercial i en el primer tram aprofitarà un camí ja construït. A la meitat de la carretera de Rubí, passarà a la part dreta de la via, per la qual cosa s'hauran de fer desbrossaments i un nou carril bici asfaltat. Travessarà la rotonda de l'Hipòdrom i després passarà per la rotonda del Xic, per la part esquerra entrant a Sant Cugat. Després baixarà per Rius i Taulet i connectarà amb el carril ja existent en aquesta avinguda. Finalment, passarà per l'avinguda de Lluís Companys.

En cadascun dels trams hi ha previstos diferents tipus de solucions per fer el carril, com paviment de formigó, voreres on compartiran espais vianants i ciclistes, paviment asfàltic o de llambordes, carrils amb separació com a Rius i Taulet... Així, un cop des del Centre Comercial fins al centre de Sant Cugat ja comptarà amb carril bici, caldrà resoldre el tram que passa per sota l'autopista. En aquest sentit, l'Institut Català del Sòl ha d'executar les obres que consistiran en la construcció d'una carretera amb dos carrils per cada sentit, un carril bici i un vial per vianants. En total, es preveuen invertir 1,8 milions d'euros.

El recorregut que farà el carril bici, en imatges. FOTOS: Artur Ribera

CARRIL BICI CARRETERA RUBI 1
CARRIL BICI CARRETERA RUBI 2
CARRIL BICI CARRETERA RUBI 3
CARRIL BICI CARRETERA RUBI 4
CARRIL BICI CARRETERA RUBI 5
CARRIL BICI CARRETERA RUBI 6
CARRIL BICI CARRETERA RUBI 7
CARRIL BICI CARRETERA RUBI 8
CARRIL BICI CARRETERA RUBI 9
CARRIL BICI CARRETERA RUBI 10
CARRIL BICI CARRETERA RUBI 11

 

 

Projecte metropolità

Aquest projecte forma part d'una iniciativa de l'Àrea Metropolitana de Barcelona per connectar diferents municipis a través d'una xarxa d'itineraris per a bicicletes de gairebé 30 quilòmetres. Una xarxa estratègica de grans eixos pedalables metropolitans que ha definit i dissenyat l'AMB amb l'objectiu de connectar, d'una manera ràpida, directa i segura, de nord a sud i d'est a oest, la metròpolis. Contempla 9 gran eixos per anar en bicicleta: 4 eixos verticals, que travessen l'àrea de nord a sud, i 5 eixos horitzontals, que la creuen d'est a oest. Els eixos pedalables verticals es distribueixen seguint el curs fluvial del rius Llobregat i Besòs i dels 5 eixos pedalables horitzontals, quatre discorren per la banda de la costa i un per la zona del Vallès, que és el de Sant Cugat. En total invertirà més de cinc milions d'euros.
Més informació
 
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?