Opinió

Publicitat enganyosa

Arribo a casa i em trobo un fulletó a la bústia que em diu que el meu barri ha estat objecte de 49 robatoris en els últims dies

Arribo a casa i em trobo un fulletó a la bústia que em diu que el meu barri ha estat objecte de 49 robatoris en els últims dies, que hi ha un fort increment d’incidents i que això, està causant una inseguretat molt bèstia i em senyala en un plànol amb pèls i senyals el meu carrer i tota la zona devastada pels malfactors.

Aquesta informació és clar, va acompanyada de l’oferta d’una important empresa d’alarmes que em diu que per aquest motiu la meva llar és una de les afortunades escollides per poder-me instal·lar un sistema infal·lible que espantarà tot tipus de lladres i gent de mal viure. La proposta ve acompanyada d’un preu rebaixat que és irresistible, i que si no ho faig, la seguretat dels meus pot estar en greu perill. O sigui que tu mateix, allà la teva consciència!

La publicitat ha de ser creativa i cridar l’atenció com aquests cartells de l’espectacle de cabaret que es fa al Teatre-Auditori i que les seves impúdiques imatges han alarmat a veïns que han escalfat el Ple municipal. No em posaré si són apropiades com s’argumenta, però una imatge d’una noia o un noi amb poca roba, no crec que afectin els nostres nens i nenes cansats de veure de tot per televisió. Aquí incloc els programes escombraria, la violència sense límits dels jocs i pel·lícules i tantes i tantes imatges que reben al llarg del dia.

Aquest és un debat per un altre article i totes les sensibilitats em mereixen respecte, però per mi és molt més impresentable una publicitat que m’arriba a casa creant alarmisme amb dades falses i jugant amb la seguretat dels veïns, que uns cossos bells i mig nus que no amaguen res del que anuncien.