L’Oficina d’Atenció a l’Empresa até 6.500 consultes en dos anys i mig

Actualment, el ritme d’atenció de consultes supera la xifra de 300 mensuals

L’Oficina d’Atenció a les Empreses (OAE) ha atès 6.500 consultes d’informació, assessorament i tramitació en el seus primers dos anys i mig de funcionament. Aquesta xifra fa que la mitjana de consultes a aquest servei superi les 300 mensuals. L'OAE va ser creat conjuntament per l’Ajuntament de Sant Cugat i l’associació Sant Cugat Empresarial amb l’objectiu de facilitar l’activitat emprenedora i empresarial al municipi, apropar els serveis d’informació i assessorament que presenta el consistori a les empreses i amb l a idea de simplificar la tramitació mitjançant finestreta única. El 60% de les consultes que s’han realitzat a l'OAE s'han fet de manera presencial, un 6% per via telefònica i l'altre 8,5% s’han resolt a través del correu electrònic.

Perfil de l'usuari
Emprenedors que volen posar en marxa una activitat econòmica i empreses o emprenedors que tenen algun tràmit en curs representen la majoria dels usuaris de l’OAE. A més dels serveis d’informació, assessorament i tramitació, el servei desenvolupa altres línies d’activitat en l’àmbit de seguiment de llicències, orientació comercial en el marc del POEC (Programa d'orientació per als equipaments comercial) i en assumptes urbanístics.

El 60,45% de les consultes ateses per l’oficina en el darrer trimestre d’aquest any provenen d’emprenedors interessats en constituir una empresa, mentre que l'altre 39,55% fa referència a tramitacions i altres serveis. Durant aquest 2011 però aquesta tendència ha canviat ja que l’OAE ha observat que al mes de gener el 47,74% de les consultes eren formulades per emprenedors previ a la constitució de l’empresa i, en canvi, el 52,26% feien referència a tramitacions.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem