S'eliminen carrils de circulació de vehicles de motor per crear una anella verda al centre

L'Ajuntament engega una prova pilot que prioritzarà vianants i bicicletes al centre de la ciutat

Una prova pilot de l'Ajuntament de Sant Cugat eliminarà carrils destinats a vehicles de motor, com cotxes i motocicletes, del centre de la ciutat. En concret els carrers afectats seran la rambla de Ribatallada, el carrer de Francesc Moragas, Rius i Taulet, Lluís Companys i el carrer d'Àngel Guimerà. La mesura correspon a què hi hagi mobilitat segura entre els ciutadans arran de la crisi del COVID-19, és a dir que es pugui garantir la distància social, i fomentar una mobilitat més verda.

 

El regidor de mobilitat, José Gallardo, ha destacat que és una prova pilot i que vol ser un projecte de ciutat que tingui les aportacions de diferents entitats i també dels comerços del centre. Tot i això, ha dit que els comerciants han estat "reticents" a la proposta. "Els comerciants solen ser reticents als canvis, però entenen que la situació del COVID-19 provoca que hi hagi d'haver canvis. Farem escolta activa i estaré pendent de les peticions que ens facin arribar"

 

Les actuacións: 

Rambla de Ribatallada: es reservarà el carril dret de circulació per ampliar la vorera i tenir més espai i evitar conflictes amb les bicicletes del carril bici. 

Pla del Vinyet: s'elimina el carril del costat sud i s'hi crea un carril bici bidireccional per connectar el carril bici d'Avinguada de Gràcia i Ribatallada amb la resta de Pla del Vinyet. 

Avinguda de Gràcia i Francesc Moragas entre Pla del Vinyet i Rambla del Celler: s'elimina el carril d'estacionament i, en el seu lloc, s'hi inclou el carril bici. 
• Francesc Moragas, entre Rbla. Celler i Quatre Cantons: s'elimina el carril de circulació esquerra i s'hi crea un carril bici bidireccional. 

Rius i Taulet, entre Quatre Cantons i Lluís Companys: en els trams que tenen aparcament s'elimina l'aparcament i un dels dos carrils de circulació. En el seu lloc es crea el carril bici bidireccional. 

• A Lluís Companys s'elimina el carril esquerre i en el seu lloc es crea un carril bici de pujada (en el sentit contrari dels vehicles). En el sentit de la marxa les bicicletes compartiran l'espai amb els vehicles a 30 km/h. 

• A la sortida del túnel de Lluís Millet s'obligarà els vehicles a girar a la dreta cap a Villà. El carrer d'Àngel Guimerà quedarà amb un trànsit residual de veïns i es compartirà amb les bicicletes a 30km/h.

(Més endavant, més informació) 

Més informació
 
Comentaris

Destaquem