L'Ajuntament estudia el transport públic a la demanda a la Floresta i les Planes

El transport públic a la demanda pot ser un microbús que es gestioni a través d'aplicacions mòbils o un servei de taxis pagats per l'Administració, entre altres

L'Ajuntament de Sant Cugat, juntament amb l'Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà, estudiarà la implantació d'un transport públic a la demanda a la Floresta i a les Planes que substitueixi els actuals busos de barri. Així ho ha assegurat al TOT el tinent d'alcalde de Mobilitat, Damià Calvet, que ha explicat que ara començaran a parlar de la qüestió a la Taula de Mobilitat de Sant Cugat, on hi ha representants veïnals i polítics. L'objectiu és fer un "transport públic més atractiu" pels usuaris i millorar l'eficiència del servei.

El transport a la demanda és un model de funcionament del transport públic pensat per nuclis aïllats i poc poblats. N'hi ha de diversos tipus, però tots tenen l'objectiu d'adaptar-se al màxim a les necessitats dels veïns d'una zona. Calvet posa com a exemples pobles del Pirineu on l'administració paga el servei de taxi o, també, poblacions com Sitges, on el servei ve molt determinat a través d'aplicacions mòbils.  "Ara hem de començar aquesta feina. Hem encarregat a l'AMTU que ens faci una proposta, que haurem de valorar i analitzar", ha explicat Calvet.

De fet, segons un informe publicat per la mateixa AMTU, ja hi ha una proposta sobre com hauria de ser el servei de transport a la demanda a Sant Cugat. Segons aquesta proposta, la línia de les Planes i de la Floresta serien susceptibles de convertir-se en transport a la demanda i la idea que llancen és fletar taxis metropolitans de la porta de casa a les parades de FGC corresponents durant els dies feiners. Segons l'AMTU, aquests taxis es reservarien el dia anterior per telèfon.

Sigui com sigui, Calvet ha explicat que el procés haurà de comptar de manera indispensable amb la participació ciutadana dels veïns de la Floresta i les Planes. "Haurem d'analitzar el servei actual, valorar les diferents alternatives i decidir si milloren el que ja tenim", ha detallat.

Tipus de transports a la demanda

Tipus de transports a la demanda propostats per l'AMTU:

  • Transport porta a porta: servei que recull i deixa el viatger directament als punts d’origen i destinació, sense fixar horaris
  • Transport amb diferents orígens i destinacions amb horaris lliures: servei que recull i deixa el viatger directament a uns punts prefixats (parades) sense fixar horaris
  • Transport amb diferents orígens i una destinació amb horaris lliures: servei que recull el viatger en diferents punts prefixats i el deixa en un únic punt (parada) sense fixar horaris
  • Transport amb diferents orígens i una destinació amb horaris fixos: servei que recull i deixa el viatger directament a uns punts prefixats (parades) amb horaris fixats
  • Línia virtual: línies de tipus regular, amb un itinerari i uns horaris predeterminats, que únicament són servides si existeix una  prèvia reserva. O bé amb parades predeterminades però sense fixar horaris

Més informació
 
Comentaris

Destaquem