La Pedrera Berta, els animals perduts i Llarena, al ple municipal

Sant Cugat guanya la batalla judicial per mantenir clausurada la Pedrera Berta

L'Ajuntament de Sant Cugat celebra una nova sessió del ple municipal aquest 19 de setembre, el primer després de les vacances d'agost. El ple comença a les 16 h i el torn obert a la participació ciutadana és a partir de les 19 h. Una de les qüestions que s'abordarà és la Pedrera Berta, que l'Ajuntament va clausurar el 2019. L'empresa que ho gestionava va presentar un recurs, que finalment ha estat desestimat per la justícia. Així, es mantindrà clausurada i no es convertirà en abocador.  

Més info: L'Ajuntament clausura la pedrera Berta

El Ple Municipal també donarà compte de la reducció del preu dels billets del bus urbà, que es mantindrà vigent fins al 31 de desembre. D'altra banda, es declararà desert el nou contracte de servei de recollida i custòdia dels animals de companyia perduts o abandonats, que actualment gestiona Caldes Animals.

Relatiu a serveis socials, s'oficialitzarà la suspensió de l'adjudicació del Servei d'Atenció Domiciliària, després que la patronal del sector presentés un recurs per la clàusula que valorava més positivament si l'empresa oferia un increment salarial a les treballadores.

Més info: Suspesa l'adjudicació del servei d'atenció domiciliària pel recurs de la patronal

En clau de política local, el regidor de Junts per Sant Cugat Josep Maria Vallès serà el nou portaveu del grup a l'Ajuntament. Un pas que arriba després que Vallès hagi estat escollit candidat del partit a les eleccions municipals del 2023.

Les mocions dels partits

El Ple Municipal aprovarà la proposta de Ciutadans per a la implantació d'una oficina d'atenció a la diversitat funcional i a les persones amb discapacitat. Per la seva banda, Junts proposarà la creació d'un pla de mercats per tal de potenciar i dinamitzar els mercats municipals de Sant Cugat.

Més info: Ciutadans proposa la creació d'una oficina per atendre les persones discapacitades

Finalment, Junts reclamarà el posicionament de l'Ajuntament de Sant Cugat sobre la resolució de Nacions Unides relativa a la vulneració per part de l'Estat espanyol dels drets civils i polítics contra els líders independentistes, el santcugatenc Raül Romeva entre ells. En aquest context, Junts tornarà a reclamar que es declari el jutge Pablo Llarena com a persona non grata a la ciutat.

Més info: Junts per Sant Cugat vol declarar persona non grata a Pablo Llarena

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem