Que l’esperit nadalenc no et consumeixi l’esperit crític!

Les grans multinacionals ens bombardegen amb campanyes publicitàries agressives i sexistes

Permeteu-me fer valdre que Sant Cugat té un teixit de comerç local i de proximitat molt valuós. Un potencial lloable i fràgil a la vegada que permet que moltes persones del nostre poble es guanyin la vida.

Al meu entendre, cal tenir-ho present especialment per aquestes dates. Per les festes de Nadal, les grans multinacionals ens bombardegen amb campanyes publicitàries agressives i sexistes. D’aquesta manera, invisibilitzen alternatives de consum, posen en risc el comerç local i perpetuen el sistema heteropatriarcal.

I és que, tal com diu Naomi Klein (periodista i activista antiglobalització canadenca): les grans empreses han esdevingut els més grans elements educatius del planeta.

En resposta, vull fer un clam a la “consumocràcia”. Em refereixo al consum conscient, prudent i responsable; lluny del consumisme precipitat i voraç destinat a satisfer necessitats artificials. M’explico: com si cada compra fos un vot on reflecteixes els teus valors.

Amb la nostra compra tenim a l’abast fer un exercici molt potent d’empoderament personal i de transformació social. Des de les JERC emplacem doncs a totes aquelles persones sensibles als abusos laborals, al sistema heteropatriarcal, i a la defensa del medi ambient a què tenyiu el vostre consum d’esperit crític i nadalenc.

Per Nadal, consumim productes ecològics, locals, no sexistes i només els necessaris!

Més informació
 
Comentaris

Destaquem