Sònia Guerra: “Fer el torn de nit en un hotel és de les parts més dures de la feina”

L’Hotel Sant Cugat és un establiment tranquil durant les nits perquè el seu perfil de client és més enfocat als negocis que al turisme

La majoria de clients dormen, però això no vol dir que en un hotel no hi hagi activitat a la nit. La Sònia Guerra ho sap perfectament perquè cíclicament li toca fer l’horari nocturn a l’Hotel Sant Cugat i això vol dir començar a treballar a les onze de la nit i acabar a les set del matí.

“No t’enganyaré, em costa molt. Em trastoca els horaris, sobretot perquè no estàs habituat”. Segons ella el més complicat és haver de dormir quan tothom està despert i el món bull d’activitat. “Mai dormo les vuit hores després d’un torn de nit. Em molesta qualsevol soroll i alguns cops m’he de prendre una pastilla per fer-me venir el son”, lamenta.  

Avançar feina

El tipus de feina nocturna que hi ha en un hotel on la majoria de clients són persones en viatge de negocis, és molt diferent que en un hotel de turistes. “Principalment toca preparar els papers per l’endemà i tancar el dia”.

Una de les tasques és revisar les reserves del dia següent i deixar-ho tot llest pels que vindran a les set del matí. Els que treballen a primera hora tenen feines diferents, principalment de cara al client. “Han de fer el check out, factures i rebre els nous clients. A la nit ve molta menys gent, els que vénen tard o alguns grups que potser han sortit a sopar fora”, explica Sònia Guerra.

Les nits a l’Hotel Sant Cugat són majoritàriament pacífiques. La recepcionista i l’encarregat de seguretat són les úniques persones que hi treballen i, atès el perfil de l’establiment, no calen més persones. Si hi ha torn de nit ella i el noi de seguretat són el més semblants a companys de feina tot i que facin feines ben diferents.

Quan la Sònia Guerra va estudiar Turisme sabia que hi havia la possibilitat de treballar de nit. “És de les parts més dures de la professió”, opina. Malgrat això, com en tantes altres feines, hi ha moltes tasques que no poden esperar a l’endemà. Un hotel ofereix serveis als seus client les 24 hores.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem