Can Barata estrena transport a la demanda per connectar el barri amb Sant Cugat

El servei pels veïns serà gratuït i es podrà sol·licitar per telèfon o a través d'una aplicació mòvil

L'Ajuntament posarà en marxa una prova pilot de transport públic a la demanda a Can Barata que servirà per connectar el barri amb Sant Cugat, ja que actualment només hi ha una línia d'autobús que arriba fins a Sant Quirze i que reduirà la seva freqüència pel poc ús que té. La prova es farà entre el 17 i el 28 de juliol i el 4 i el 15 de setembre

El servei consistirà en un vehicle de set places que connectarà el barri amb el CAP de Can Mates i l'estació de FGC de Volpelleres. Estarà operatiu de dilluns a divendres entres les 7h i les 21h i es podrà sol·licitar, sense antelació, per telèfon o a través d'una APP. L'usuari haurà de concretar la parada de recollida i de destí (sis a Can Barata i les dues de Sant Cugat) i el temps màxim d'espera estimat són trenta minuts. El servei durant la prova pilot serà gratuït pels usuaris i el cost l'assumeix Sarbus, empresa del transport públic de Sant Cugat.

"L'objectiu és acostar els ciutadans de Can Barata, que és un nucli que queda més allunyat de la trama urbana, a Sant Cugat per facilitar-los el dia a dia", ha explicat la tinenta d'alcalde de Mobilitat, Cristina Paraira, durant la presentació del nou servei. A més, Paraira també ha detallat que aquesta prova pilot servirà per veure si el transport a la demanda es pot portar a altres punts del municipi, com a la Floresta o les Planes.

La tinent d'alcalde ha recordat que el servei actual de bus convencional fins a Sant Quirze l'utilitzen sis persones: "Això és bastant deficitari. Tampoc donava cobertura durant totes les hores del dia, i potser el podies agafar a les vuit del matí i després ja no podies tornar fins a la tarda". És per això que Paraira aposta per "un canvi de filosofia": "No volem autobusos contaminant i que no s'utilitzin, sinó un transport que es faci servir".

A banda de l'Ajuntament i Sarbus, també han participat en el projecte la startup santcugatenca Shotl i Seat, que ha facilitat el vehicle, un monovolum de dièsel. Amb aquesta prova es respon una vella reivindicació dels veïns de Can Barata, que reclamaven una connexió amb Sant Cugat, ja que, per exemple, per anar fins al CAP que els hi toca (Can Mates) havien de passar fins ara per Sant Quirze i Volpelleres.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem