Els ciutadans opinen sobre la nova zona verda d'aparcament

La supressió de 2.500 places gratuïtes d'aparcament genera debat a Sant Cugat

El 30 d'abril 2.500 places gratuïtes de Sant Cugat es van convertir en zones verdes i blaves d'aparcament. L'objectiu de l'Ajuntament era facilitar l'aparcament als veïns i reduir el trànsit. Un canvi radical que fa més difícil poder aparcar sense pagar a Sant Cugat i que ha generat molt debat entre santcugatencs i santcugatenques i gent que ve al municipi a treballar.

El TOT Sant Cugat ha sortit als carrers on s'han implantat les noves zones d'aparcament i ha preguntat a la gent què en pensava. Una majoria opina que la nova zona verda no els afavoreix. Els principals motius de descontentament són el preu que s'ha de pagar per estacionar i el temps d'aparcament establert.

Tot i això, hi ha santcugatencs que pensen que l'àrea verda sí que funciona, ja que facilita molt més l'estacionament. "A mi em sembla bé perquè per fi es pot aparcar", afirma la Cristina Rodríguez, de Mira-Sol. Montserrat Domingo, que viu a mig camí entre Valldoreix i Sant Cugat, exposa que aquesta implantació "pot anar bé perquè es poden anar renovant els llocs d'aparcament i impedeix que molts cotxes estiguin estables tot el dia".

El comerç, a l'expectativa

L'avinguda del Pla del Vinyet, ara de zona blava

Jesús Carballo, gerent de l'associació comercial Sant Cugat Comerç, ha exposat que la implantació de la zona verda afectarà de "manera negativa" al sector comercial. Ha remarcat el fet que hi ha massa places de pàrquing en la zona verda però, per contra, tota la zona verda està buida. 

Per això, tenen la intenció de sol·licitar a l'Ajuntament la implantació d'una possible zona taroja o d'un altre color perquè els treballadors puguin aparcar en horari comercial. 

"No estem en contra", afegeix Carballo. El seu objectiu és el d'aconseguir una situació que afavoreixi als veïns, però volen que es repensi, s'estudiï i analitzi el nombre de places d'estacionament. 

També ha afegit que els centres comercials es poden veure beneficiats perquè l'aparcament és "més segur, més fàcil i més econòmic". 

Santcugatencs

El carrer de les Tres Places, un dels pocs carrers amb aparcament gratuït de l'Eixample FOTO: Artur Ribera

Oriol Caselles, resident al carrer d'Estapé de Sant Cugat, explica que a ell li perjudica molt: “Quan haig d’anar a veure la meva mare, que viu al carrer del Monestir, haig de pagar la zona verda i és un inconvenient”. Emanuel Guay, resident al carrer de Llaceres, exposa que prefereix la situació anterior, on hi havia places d'aparcament lliures de pagament.

Jaume Espina viu al carrer d'Oleguer i proposa de fer un "aparcament disuassori" perquè actualment a Sant Cugat "és impossible aparcar com no sigui en zona verda o en zona blava". D'altra banda, creu que "la zona verda és útil en segons quins llocs, però és necessari que hi hagin algunes zones lliures de pagament".

La Mercè viu al carrer d'Orient, al costat de la plaça del Coll, i el major problema que troba és que no troba aparcament a la zona perquè els cotxes "aparquen molt malament". "La zona verda no resol res, hi ha cotxes que ocupen gairebé dos espais", afegeix.

Un cas habitual entre alguns santcugatencs preguntats és que disposen de plaça de pàrquing i no s'han vist afectats per la mesura.

Persones d'altres municipis

L'àrea verda s'ha aplicat a cinc barris de Sant Cugat. FOTO: C.Caballé

Sant Cugat acull molts treballadors i treballadores de municipis dels voltants que s'han vist directament afectats per la supressió de 2.500 places d'aparcament gratuïtes, ja que en no ser residents no disposen de cap descompte.

Luís Benítez, veí de Rubí, comenta: “La zona verda és una vergonya perquè ja paguem els impostos de circulació”. En Luís ha d'aparcar a la zona verda o blava del barri del Monestir perquè treballa al carrer de Vallès.

Fina Sánchez, santcugatenca que treballa en una escola bressol al barri de l'Eixample, suggereix que els comerços i els negocis també puguin tenir accés a la zona verda. Paqui Narbona treballa a Sant Cugat, però resideix a Terrassa. Ella explica que no pot aparcar ni a la zona verda ni a la blava perquè està a la ciutat entre 8 i 10 hores.

Antonio, de Terrassa, exposa que el temps disponible d’aparcament és massa curt: “Trobo que haurien de deixar aparcar tot el dia perquè en estar treballant necessito més estona per aparcar. Ara, haig d’emportar-me la furgoneta a un altre lloc perquè necessito estar 8 hores i no em deixa seguir tenint la furgoneta aparcada en aquesta zona”. De tota manera, afirma que ara pot trobar més places amb més facilitat.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem