L'anàlisi dels cartells electorals

L'expert en comunicació Agustí de Uribe analitza de manera breu els cartells electorals pel TOT Sant Cugat

La gran majoria dels ciutadans saben que comença la campanya electoral perquè els carrers i places de les ciutats s'omplen amb els cartells i banderoles de les diferents formacions polítiques. A Sant Cugat, els cartells dels deu partits es poden trobar per tot el municipi.

Per això, el TOT ha parlat amb l'expert en comunicació Agustí de Uribe Salazar (col·laborador dels mitjans de TOTmediaguardonat recentment amb un Premi Nacional de Comunicació) perquè analitzi de manera breu l'estètica i el missatge dels cartells electorals dels partits de Sant Cugat. Amb una frase.

Sobre la influència dels cartells en el vot dels ciutadans, de Uribe afirma que "és una incògnita". "Un vot es determina per la percepció dels ciutadans de la feina de 4 anys dels partits polítics", apunta, alhora que reconeix que els cartells són "un recordatori perquè la gent els voti". Per l'expert en comunicació, un cartell electoral ha de ser com "un cop de puny a la vista": "T'ha de cridar l'atenció i entendre el missatge en pocs segons". El missatge ha de ser curt, clar i específic de Sant Cugat; i la imatge ha de transmetre netedat i transparència i amb la mirada directe del candidat; segons explica de Uribe.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem