Es crearà un mapa de cases ocupades al Vallès Occidental

Es vol establir un protocal d'actuació comú per a tots els municipis de la comarca

El Consell d’alcaldes i alcaldesses del Vallès Ocidental va debatre el passat 21 de setembre la situació de l'ocupació de cases a la comarca i van avançar en la confecció d'un cens comarcal d'habitatges ocupats. Aquesta iniciativa recollirà les dades que ofereixin els municipis i servirà per iniciar la redacció d'un protocol d'actuació per situacions d'ocupacions que estableixi els mecanismes necessaris. Aquest cens completarà el de pisos buits que ja s’està elaborant.

Des del Consell Comarcal diferncien cada ocupació en funció d’aspectes com el context i els motius de l’ocupació, la tipologia dels ocupants (propietaris o llogaters morosos, expropietaris o exllogaters que han perdut l’habitatge amb ordre de desnonament, ocupants en precari…) i el seu comportament en el sí de la comunitat.

El president del Consell, Ignasi Giménez, va assegurar que “hi ha d’haver una política comuna de la comarca per donar resposta a les situacions que puguin sorgir entorn les ocupacions i poder actuar d’una forma igualitària. Els alcaldes i alcaldesses hem convingut que és una situació que podem abordar”.

També es preveu realitzar una jornada amb la Diputació de Barcelona per avançar en el coneixement d’aquestes qüestions.

El febrer d’aquest any ja es va aprovar un acord sobre la implementació de la ILP 24/2015 de mesures urgents per fer front a l’emergència habitacional i a la pobresa energètica. Aquest acord reconeix la funció social de l’habitatge i  el dret a l’habitatge com un dret fonamental de tots els ciutadans i insta les administracions competents a desenvolupar les actuacions necessàries per tal de garantir efectivament l’exercici d’aquest dret a tota la ciutadania.

Un centenar de cases ocupades

Aquest 2016 l'Ajuntament va donar a conèixer la xifra de cases ocupades a Sant Cugat, que va situar en un centenar. Concretament el Consistori té constància de 94 immobles ocupats, sent la Floresta, amb 25, el districte que més en té.

En aquest sentit, tan l'Ajuntament com l'EMD de Valldoreix han aprovat durant aquest any 2016 dues mocions per fer front a l'ocupació i ara ja estan treballant de forma coordinada per tal d'abordar la situació. Una de les primeres mesures va ser la posada en marxa la Unitat de la Policia Local "destinada a la prevenció, control i seguiment dels immobles ocupats o que poden ser susceptibles d’ocupació".

Més informació
 
Comentaris

Destaquem