contingut promocionat

u

Neix una plataforma ciutadana contra el Tribut Metropolità

El Tribut Metropolità és el nou impost de l'Àrea Metropolitana per finançar els seus serveis, com l'entrada a la zona 1

Les mostres de rebuig al nou Tribut Metropolità, que ja paguen els santcugatencs a l'Àrea Metropolitana, continuen. En les últimes setmanes hi ha hagut protestes ciutadanes, una campanya de recollida de signatures i un posicionament conjunt de les Associacions de Propietaris de Valldoreix i La Floresta.

Ara, un grup de veïns ha impulsat una plataforma ciutadana contra l'aplicació del tribut amb la voluntat d'articular totes aquestes queixes. L'1 de desembre van organitzar la primera trobada i van definir l'estratègia que seguiran amb l'objectiu de realitzar accions per paralitzar el Tribut Metropolità fins que "no s'hagin esvaït tots els dubtes" existents.

Més info: Així és un rebut del nou Tribut Metropolità

La Plataforma es mostra contrària al Tribut i critica que és un impost "injust i abusiu", ja que pren com a referència el valor cadastral dels immobles. "La Plataforma exigeix exigeix a les administracions una fórmula i base de calcul que siguin transversals i progressives", afegeix.

També reclamen més transparència sobre la forma de càlcul, que consideren "errònia", i explicacions al govern de Sant Cugat per la retirada del contenciós-administratiu. Així, consideren que la ciutadania té un "desconeixement absolut de com evolucionarà el nou tribut" i es pregunten què passarà després de l'entrada en funcionament de la T-Mobilitat, que eliminarà les zones.

Més info: Sant Cugat aconsegueix un càlcul a la baixa del Tribut Metropolità

Reclama una consulta ciutadana

"L'Ajuntament de Sant Cugat, conjuntament amb I'Àrea Metropolitana de Barcelona, ha d'explicar en detall el per què d'aquest nou impost, el seu càlcul i l'evolució del tribut en els propers anys", emfatitza la plataforma, que afirma que l'any vinent s'apujarà un 5%. 

Una de les queixes és que la nova tarifació del transport públic no contempla la rebaixa per la T-Rosa ni per la T-16, a més de recordar que bona part de la població té el seu hospital de referència a Terrassa, que és zona 3. "Si el que es buscava amb l'entrada a la Zona 1 era una rebaixa del cost del transport, no té cap sentit que la base de calcul del TM sigui el valor cadastral, ja que presenta moltes diferencies entre les ciutats deis 18 municipis que s'hi ha adherit", denuncia el grup.

Per tot això, la Plataforma demana una consulta ciutadana per decidir, amb els avantatges i inconvenients, si la població és favorable al tribut i als seus beneficis. A més, es coordinaran amb altres grups sorgits a ciutats com Cerdanyola i Ripollet i que també s'oposen al Tribut Metropolità.
 

Més informació
 
Comentaris

Destaquem