Sant Cugat inaugura el curs escolar amb més de 20.000 alumnes

Sant Cugat enceta el curs escolars amb algunes novetats, com la inauguració del nou institut Leonardo Da Vinci

El 12 de setembre començarà el curs escolar a Sant Cugat del Vallès, amb 20.741 alumnes dels 0 als 17 anys repartits en 59 centres educatius públics, concertats i privats. Aquest dimecres 5 de setembre s'ha celebrat l'acte d'inauguració del curs 2018-2019 amb un acte a l'Escola Municipal de Música Victòria dels Àngels que ha aplegat desenes de professors i professores. "Sant Cugat és un referent educatiu en el país i els centres educatius estan molt ben valorats pels veins i veines de la ciutat", ha celebrat l'alcaldessa Carmela Fortuny.

Fortuny ha destacat les "novetats i millores en els equipaments educatius" de la ciutat, com la inauguració del nou institut Leonardo Da Vinci, l'arribada de nous centres com el Liceu Politècnic o les obres de millora que s'han fet aquest estiu. Un any en què el servei municipal d'escoles bressol celebra els 40 anys. Tot i això, ha reconegut que encara hi ha "serrells" pendents abans de l'inici del curs, com la finalització d'algunes obres o resoldre qüestions relacionades amb les matricul·lacions. "L'educacio ha de ser una de les prioritats de les polítiques de la ciutat", ha assegurat.

Més info: Famílies de Sant Cugat denuncien la falta de places escolars al centre

L'acte ha comptat també amb la presència de la directora adjunta dels Serveis Territorials del Departament d'Ensenyament de la Generalitat, Esther Ribera, que ha agraït el compromís i dedicació de tots els treballadors i treballadores del sistema docent. Entre altres, ha incidit en la necessitat que el professorat tingui "llibertat": "Sempre defensarem que els mestres es poguin expressar lliurament, sempre fins de la democràcia, la justícia i la no violència". "L'educació ha de ser un projecte comú de païs i de qualitat, construït entre tots", ha afegit Ribera, que ha assenyalat que la importància de la convivència, la innovació, la cohesió social, la llengua catalana i el plurilingüisme.

L'acte ha concluït amb la conferència de la doctora Rosa Casafon, Llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat Autònoma de Barcelona, Màster Universitari en Neurociències per la Universitat de Barcelona i Màster en Salut laboral per la Universitat de Barcelona. Una xerrada que ha portat per títol “Educar-nos per Educar: explorem junts la neurociència aplicada” i centrada en com el professorat i la comunitat educativa en general es pot adaptar a tots els canvis del sistema educatiu i de la societat.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem