Rafa Usero, actor i membre de la gestora Espiral

Opinió

Etiquetes

Quan ja m’havia posat d’acord amb en Josep Maria de quants articles podia fer en un mes i l’Artur m’havia fet la foto, que era la mateixa de la columna; em va tocar el torn de discutir amb la Laura de com em presentava al web. Jo li vaig dir que era actor, mestre jubilat, voluntari i algunes coses més; el que tenia clar, però, era que no em volia presentar com a jubilat perquè era un ofici molt decadent i de plegar veles. I jo no pensava plegar-les, ben al contrari. “Et presentem com a actor i després, si cal, ja ho canviarem”. I he anat escrivint sobre teatre i sobre altres temes que, per vivència o experiència he conegut i m’han preocupat.

Qui és periodista té, o ha de tenir, un camp més ampli d’opinió. El que tenim, però, l’etiqueta de teatre, d’esports o de qualsevol altre camp, sembla que hauríem de parlar exclusivament del nostre tema. Però és que, a més de ser mestre, poso per cas, també som ciutadans de Sant Cugat, pares de família i veïns dels nostres veïns. Per tant, tenim més coses a dir.
És el meu cas que, a mi, l’etiqueta se m’ha quedat una mica estreta. Penso que hi ha més col·laboradors que els passa.
Punt i a part als que van de polítics. Perquè mai no saps si diuen el que pensen de debò o pensen que el que diuen agradarà al de més amunt. Com passa amb aquests de les Joventuts del partit que sigui que, emparats en la fogositat pròpia de l’edat, les diuen ben grosses i es queden tan amples.

Bé, el que cal és que cadascú digui la seva amb sinceritat que d’opinions n’hi ha moltes i aquesta és la grandesa de l’opinió. I La grandesa d’aquest web dels nostres pecats.