El servei d'atenció ciutadana a través del 010 serà gratuït a partir del juny de 2016

Aquest servei té un cost que pot superar els 30 cèntims per minut de trucada

El Ple municipal ha acordat, aquest dilluns 19 d'octubre, que el servei telefònic a través del 010 sigui gratuït o sense cost addicional per a la ciutadania. La moció, presentada inicialment per C's –després amb CiU– ha estat aprovada per unanimitat. La gratuïtat del servei però no es farà efectiu fins al juny de 2016, quan es renovarà el contracte amb l'operadora i es convocarà un nou concurs públic sense cost pel ciutadà.

 

En la moció C's argumenta que l'accés a la informació en poder de l'Administració Pública ha de ser gratuïta, d'acord amb el Conveni 206 del Consell d'Europa, i les lleis espanyola i catalana de transparència, accés a la informació i bon govern. "Són serveis que el ciutadà paga sobradament amb els seus impostos", ha apuntat el portaveu de la formació política, Aldo Ciprian. 

 

Fins ara, trucar al 010 tenia un cost que podia arribar a ser de fins a 0,27 euros/minut (amb Orange trucant des de mòbil) i un establiment de trucada màxim de 0,28 euros (amb Movistar). Els preus són sense IVA. 

CiU justifica perquè no ho ha fet abans

Joana Barbany, regidora delegada de Comunicació de l'Ajuntament de Sant Cugat, ha argumentat que "no ho vam fer abans perquè vam prioritzar la gratuïtat d'altres serveis". A més ha dit que ara és pertinent perquè "el cost d'avui dia és molt inferior al d'altres anys, ara hi ha més canals de comunicació que el 010".

La resta de partits de l'oposició han coincidit a assenyalar que és una proposta lògica i òbvia. Cap d'ells ha fet cap tipus d'objecció al contingut del text que finalment s'ha aprovat.

Mireu les imatges captades a la nostra galeria.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem