En marxa el Pla Local de Seguretat

Durant el ple de dilluns 24 d'octubre l'equip de govern donarà compte d'aquest pla que es va aprovar en Junta Local de Seguretat

Sant Cugat ja té un Pla de Seguretat pel període 2017-2020 aprovat en l'anterior Junta Local de Seguretat del divendres 7 d'octubre. El pla passarà pel ple del dilluns vinent 24 d'octubre com a dació de compte, és a dir, el govern de Sant Cugat explicarà com serà però no necessita ser aprovat en plenari.


D'aquesta manera, en roda de premsa, la segona  tinent d'alcalde, Carmela Fortuny, ha explicat la importància que té aquest pla per Sant Cugat. "A partir de l'aprovació del pla en la Junta de Seguretat Local ja s'ha aplicat immediatament. El nou pla ha d'incrementar el nivell de seguretat de la ciutadania i estableix una millora en els protocols de seguretat". 

El pla

El pla actuarà en 6 àmbits: el sistema de seguretat, el medi ambient, el civisme, la seguretat ciutadana, la seguretat viària i la protecció civil. 

Accions en seguretat ciutadana:

•Implantació d’una agenda sistemàtica de contactes de la policia amb els ciutadans i entitats.
•Reforçar la vigilància preventiva en les àrees comercials i les seves zones d’influència..
•Implantació d’un procediment de demandes ciutadanes en les OAC de proximitat i en la EMD de Valldoreix.
•Participació en xerrades sobre consells d’autoprotecció de persones i la seva llar.
•Participació en xerrades sobre consells d’autoprotecció d’empreses i comerços.
•Participació en xerrades sobre violència masclista i domèstica, drets a la persona i serveis d’atenció a les víctimes.
•Seguiment de les víctimes de violència masclista i domèstica.
•Activació de POES i operacions específiques de seguretat ciutadana.
•Reorganització del patrullatge preventiu a les zones de la població amb major índex de victimització.
•Participació activa en l’elaboració de l’enquesta sobre Seguretat Ciutadana que elabora l’Observatori Sociològic Municipal.
•Creació d’una unitat de control i seguiment de les ocupacions domiciliàries i territorials en el municipi.


Accions amb Medi Ambient:

•Crear un protocol per la gestió de productes peribles intervinguts
•Desenvolupar un protocol/circular d’actuació davant la detecció d’abocaments i vessaments il·legals.
•Mantenir els serveis de vigilància forestal per la prevenció d’incendis.
•Creació de protocols d’actuació amb la fauna salvatge urbana i autòctona.
•Manteniment periòdic entre els mesos d’abril i octubre del patrullatge de policies en bicicleta pels carrils bici i zones forestals.



Accions en civisme:

•Control de l’absentisme escolar.
•Aplicació d’accions formatives compensatòries amb commutació de sancions d’actes incívics i vandalisme.
•Participació en xerrades sobre conductes d’assetjament i discriminació entre escolars i adolescents.
•Actuació de l’ordenança municipal de civisme.
•Realització d’actuacions per tal d’avaluar l’acompliment del mapa acústic en activitats a la via pública i entre particulars.
•Mediació en conflictes privats.
•Actuacions encaminades a la tinença responsable d’animals de companyia.
•Mantenir els controls de Botellot els caps de setmana en les zones afectades per aquest fenòmen.


Accions en l'àmbit de la Protecció Civil:

•Elaboració, actualització i revisió dels plans especials: INFOCAT, NEUCAT, INUNCAT, PLASEQCAT, SISMICAT, TRANSCAT, CAMCAT.
•Elaboració o actualització dels Plans Específics Municipals (PEN): grans concentracions, actes pirotècnics i altres activitats.
•Elaboració de plans d’autoprotecció ern aquelles activitats afectades per normativa (PAU)
•Realització de simulacres i accions formatives davant de situacions d’emergència segons els plans d’emergències corresponents.
•Revisar, informar i homologar els plans d’autoprotecció (PAU) d’activitats i edificis privats.
•Seguiment de la gestió del projecte d’instal·lació de desfribiladors al municipi, “Sant Cugat Cardio protegit”.
•Revisar el Pla Bàsic de Protecció Civil vigent.
•Coordinar els serveis preventius sanitaris, de voluntaris de Protecció Civil i GIE de ADF.
•Manteniment i millora dels sistemes analògics i digitals de la xarxa de comunicació dels cossos municipals d’emergències.
•Activació del voluntariat de Protecció Civil en situacions de risc i emergències
•Manteniment de la col·laboració del voluntariat en les activitats de ciutat.
•Promoure la formació continuada dels voluntaris.


Accions en la seguretat Viària:

•Realització de controls de trànsit a zones escolars.
•Realització de controls de velocitat en punts conflictius.
•Desenvolupament de programes d’educació viària en centres educatius de preescolar i educació primària.
•Activitats per orientar cap a una conducció segura evitant conductes de risc.
•Realització d’activitats de sensibilització sobre el risc de consum d’alcohol i drogues entre la població adolescent de Sant Cugat.
•Confecció d’informes i suggeriments per millorar la mobilitat a la població.
•Realització de controls d’alcoholèmia/estupefaents en cap de setmana, festius i altres celebracions.
 

Accions del sistema de Seguretat:

•Reunió periòdica de la Junta Local de Seguretat.
•Reunió periòdica de la Mesa de Coordinació Operativa.
•Desenvolupament d’accions conjuntes de la Policia de Catalunya.
•Intercanvi diari de comunicats de novetats entre les policies que actuen al municipi.
•Reunió periòdica amb els grups de treball de Seguretat Ciutadana dels Consells de Barri i de la EMD de Valldoreix.
•Convocar el Consell Local de Seguretat i Convivència  dins del terminis establerts.
•Participació activa en l’elaboració de l’enquesta sobre Seguretat Ciutadana que elabora l’Observatori Sociològic Municipal.
 
 
Més informació
 
Comentaris

Destaquem